Pozdrowienia dla kierowcy i ewentulanych pasażerów srebnej czeszki WL... zaparkowanej w ...Zakroczymiu, dzisiaj akurat ok. 9 rano, ale to nie piewsza wizyta tego autka u mnie "na wsi" Przyznać się kto nawiedza moje regiony ???
Hej,
Przeszukałem archiwum i niestety nigdzie nie widziałem podobnego problemu.
Ostatnio zauważyłem że coś nie tak dzieje się z temperaturą silnika (a przynajmniej ze wskaźnikiem).
Silnik normalnie się nagrzewa, potem zaczynają się dziwne rzeczy - gdy stanę na światłach wskazówka opada do 1/4 tego co normalnie po rozgrzaniu silnika.
Czy to jest normalne? Dopiero co silnik przeszedł pełen przegląd na 120.000km w ASO, więc tym bardziej jest to dla mnie dziwne.
Proszę o pomoc.
Pozdrowienia,
Tomek
a mi na termostat w samochodzie, zacznij od termostatu chyba jest tańszy niz czujnik i bedziesz wszystko wiedział. nic innego mi się nie nasuwa na mysl z tym co napisałeś.
Ale termostat, jakby caly czas byl otwarty to by dlugo sie nagrzewal, ale potem trzymal juz temp, a jakby byl zamkniety ciagle to silnik moglby sie przegrzewac, ale duzo wskazuje wlasnie na to mimo wszystko, chodz uwazam ze przy padnietym silnik nie powinien wcale sie nagrzewac do tych 90 tylko ciagle miec 75-80'C
Miałem tak samo i tobył termostat ja miałem to w silniku 1.6 AEE ale co przypadek to inny problem. Umnie dokładnie termostat sie nie domykał była mała szparka a za drugim razem jak się otwar to kruciec w środku peknoł i juz się nie zamknoł. PZDR
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Co do mojej wypowiedzi - uważam że przy obecnie panujących temperaturach w pełni otwarty termostat nie spowoduje wychłodzenia silnika podczas jazdy miejskiej i stania na światłach, co innego zimą :wink:
Macie racje moze byc termostat lub czujnik w moim przypadku byl to czujnik rada czujnik zmieniaj na zimnym silniku nie opalisz rak a i wymiana jest bardzo prosta nie powinna zajac wiecej niz 5 min
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Mam takie same objawy (skacze wskazanie temp. szafy).
Ile orientacyjnie moze kosztowac taki czujnik ?
Jaki ewentualnie kupic (oryg. czy zamiennik)?
Mozna go wymienic na zasadzie wyjacia starego i wsadzenia nowego czy wymaga to duzo rozkrecania i grzebania ?
Sigma_74, Jest czarny oraz zielony i ten zielony jest chyba drozszy. Ja taki wlozylem i juz nie ma zadnych bledow, bo tak to caly czas byl blad tego czujnika :|
a ja bym to poobserwował...miałem podobnie przez 2-3 dni że wskazówka szalała...góra...za chwile dół....i tak sobie żyła własnym życiem :lol: ...nie miałem akurat czasu podjechac do warsztatu i nagle wszystko wróciło do normy i jest tak od roku...a na kompie zadnych błędów nie ma i nie było..... :P
Ja to wlasnie obserwuje od jakiegos czasu.
Do pracy jezdze autostrada 40 km. I po tych 40 km jak silnik sie rozgrzeje, to juz trzyma temp. (wskaznik w pozycji na srodku), nawet jak jade jakis czas pozniej w korkach.
Najgozej jest jak wbijam sie na zimnym silniku odrazu w korki. Wtedy bardzo dlugo sie nagrzewa a jak sie nawet nagrzeje, to tak jak by nie mogl utrzymac tej temp. (opada o jakies 30 % wzgledem polozenia srodkowego a pozniej jak sie troche depnie to wraca...itd.).
Wydaje mi sie ze temp. silnika powinna byc utrzymywana optymalna niezaleznie od warukow jazdy ...
Komentarz